familietur

Regn og tke - ingen hindring

Denne helgen har vi vrt p tur og kikket p tomta vr. Vi gleder oss jo enormt mye til hytta str ferdig og hadde lyst til titte. Nr vi planla denne turen til Hafjell og Ringebu s hadde jeg ta...

Natt i hengekye

Vi har  sovet i hengekye ute i skogen. Det vil si tre av oss i hengekye og en i telt. Noen mente at det var bedre for ryggen med telt Vi reiste ut ved 16 tiden p lrdag og rigget os...

Fjelltur som ble til ikeatur og en god trst

Jeg lengter s til fjellet men jeg m visst vente enda litt til. Helgens planlagt fjelltur mtte vi nemlig utsette da 2/4 ikke var helt i form. Visst vil jeg p fjellet men det er litt viktig at vi...

Miniferie p Blefjell

Med sekk p ryggen la vi i vei mot nye eventyr i Blefjell!     Blefjell er s fint, vi var sr i Blefjell med telt i fjor s denne gangen tok vi turen Blefjell nord. Vi peilet oss ...

Sm turer

Fordi sm turer ogs er turer og fordi de sm naturopplevelsene er like viktige som de store! Bildene er fra sndagens tur til Bjrnsen. En tur p under 5  km tur /retur, men med en utsikt de...

Nr han shopper?

Vi er i gang med planlegge sommeren, noe som innebrer srge for at turutstyret er i orden. Det er flere ting som har blitt kjpt i det siste, nye og strre tursekker til gutta, ny blkjele i p...

Kortreist pske p DNT Hytte

For en pske det har vrt i r! Vi ha ikke reist langt denne psken men benyttet oss av skispor og hytter i nrheten. Det er viktig bruke og sette pris p nrmiljet ogs! Det var ogs praktisk s...

Sndag og favorittutsikt

Nr lrdagen ble brukt i bakken s blir sndagen ofte brukt til tur. Vi syns det er fint dele det opp slik. Ikke for at det er noen regel, men det blir ofte slik nr vi er p tur. Det er s fi...

Mine barns liv som bowlingkjegler

Det var rene pskestemningen i skilypene i dag, og vi benyttet muligheten til krysse av enda en hytte p listen vr. I dag tok vi turen fra Skytta I Nittedal til Sinober. En tur p litt over 5 k...

Tur/retur Tretysjhytta

Denne uken har det vrt full fart med start i ny jobb for meg (jeg har byttet avdeling p sykehuset), treninger og planlegginger. Det er jo nesten s jeg ikke henger med, men jeg skal ikke klage, d...

Februar som kom og gikk

Litt p forskudd der alts, men p sett og vis fles det slik. Denne februar ble s fort fult opp med ting, at den hittil har rast av sted i et voldsomt tempo, og siste halvdel kommer sikkert til ...

Ladehelg p fjellet

Noen helger lades batteriene helt opp. Denne helgen var en slik helg! Vi var nemlig p helgetur til Gaustadblikk. Lrdagen ble brukt i slalmbakken og sndagen tok vi en lagrennstur fr vi vi satte...

Fantastiske vinterdager!

For en fantastisk vinterhelg det har vrt!   Vi har virkelig kost oss i helga. Slike vinterdager kan vi jo bare ikke la g fra oss. Det var litt jobbing p meg p starten av helga, men e...

Ut p tur #skitur

Sndag tok vi turen til skogs, med ski p beina for frste gang denne sesongen. Vi var for s vidt ute p ski p lrdag ogs men da var bare ute en kort tur for teste utstyret. Sndag derimot, to...

Hstferie tre dager og fire topper

Fire topper p tre dager! Det blir ikke bedre enn det. Det er vel ingen hemmelighet at vi er glade i vre p fjellet og i hstferien var vi noen dager p Hafjell. Vi overnattet p Ilsetra, og ...

Noen pakker i posten...

...er bedre enn andre. Nr det kommer kart og DNT nkkel, da blir i alle fall jeg glad! I tillegg kom det et kart med oversikt over omrdene som kartene dekker. Et kart for planlegge fremtidige ...

Natt i naturen!

...og nr snarveien ikke er snarvei.   Lrdag pakket vi sekkene og satte kursen mor Skrimfjella og fjelltoppen Styggemann. Jeg skulle jo egentlig ha lpt Toughest den lrdagen men nr en bru...

Fiskeprosjekt

Ny tur og nyt prosjekt! Denne gangen fisketur-prosjekt. Jeg har mange gode minner fra fisketurer nr jeg var barn, og selv om jeg var glad i fiske da, i alle fall s lenge tlmodigheten min varte...

Telttur p 1200 moh

Livet er helt klart beste ute! Vi er glad i vre p tur, og denne gangen tok vi ogs overnattingen ute. Vi pakket med oss telt, soveposer, liggeunderlag, primus og friskt mot og satte kur...

Tallene fra uka p fjellet

Tallene er telt!  Da har jeg telt opp og her er tallene fra uke vi hadde p fjellet. Hovedfokuset for denne siste uken var familieturer og maks fjell kos. Allikevel er det gy se hvor mye j...

Bergen!

Med bare 3 dager i Bergen m man prioritere! Hva skal vi se og hva skal vi gjre? Vi valgte bruke dagene p se det noe av det som er typisk for Bergen. Jeg liker egentlig finne litt...

A litte me time

Langturene har blitt min ventil i hverdagen Det er noe spesielt med disse litt rolige langturene. Det er min tid der jeg stresser ned, lar tankene fly og bare koser meg p tur. Det er p mange m...

Ting jeg liker #3 Grove fjellsko

Sko er viktig, ingen tvil om det. Uansett om du er p lpetur, i byen eller p fjellet.   Mine favoritter p tur er mine grove fjellstvler. Jeg kjpte de for noen r siden. Jeg kikket p...

Ut p tur til Bjnnsen

Det ble hverken pskefjellet eller sjen p oss i psken, men vi klager ikke.   Vi voksne fordelte jobbingen oss imellom denne psken. Han jobbet frste del og jeg siste, med k...

Ny #AMRAP med burpees

AMRAP ker er en morsom mte trene p. Her har du en enkel kt, men jeg kan love deg at du kommer til kjenne den! Prinsippet med en AMRAP kt (as many rounds (reps) as possible) er at du har...

Med vinden i ryggen

Siste dag p Gaustadblikk tok vi turen innover i dalen. Med langresski p beina, sola i ansiktet og vinden i ryggen kose vi oss innover. Det gikk lekende lett og noen av bindkastene blste oss bort...

Ned i hockey!

At jeg skulle kjre bak gutta mine og mase p at de skal sette seg i hockey, det hadde jeg ikke trodd. Det er visst en tid for alt! Jeg er nemlig ikke mammaen som er opptatt av at de skal kjre ...

The coffee and the view

Det  reise til Gaustadblikk fles som reise hjem. Det er litt merkelig, vi har ikke vrt her s mange ganger, men det fles s kjent og kjrt komme hit! Vi er klare for nyte noen dager ...

Morsdag, sol og ski

Hvor vakkert er det ikke p fjellet? Spesielt n den stolt viser seg frem mens den bader i sol! Jeg blir helt satt ut hver gang jeg. P morsdagen var vi ute og gikk p langrennsski p Hafjelltoppen...

For en dag! #kvalitetstid

For en dag vi har hatt i bakken i dag. Alt har klaffet, vret har vrt helt fantastisk (nesten pskestemning) og alle fire har kost seg i bakken. Det er litt rart. Det fles ikke ut som det er S l...

Litt mer spennende enn planlagt #utptur

Det blir litt ekstra spennende nr klokka gr fra oss og mrket kommer snikende. Alts, jeg er forberedt p mye nr vi gr p tur. Jeg har med ekstra votter, ofte kart og kompass (du vet jo al...

2. Juledags tur #utptur

Etter ha tilbragt det meste av 1.juledag i pysjamaser var det greit f luftet oss litt p 2. juledag. Det var deilig med en rolig dag hjemme men det holder med en om gangen. Riktignok var det i...

Julens kontraster

Jeg er heldig! Jeg har et liv som bestr av lang mer smil og latter enn trer. Det er s mange som har bde langt flere og strre bekymringer enn meg.  Det vet jeg. Allikevel s har vi nok all...

Ut fange juletrr #juleforberedelser

Nr rets juletre skal fanges gjelder det vre forberedt! Det frste som m gjres er samle et passe stort jaktlag. Hvor stor laget br vre kommer s klart an p hvilke strrelse tre du s...

Hstferie <3

Da har hstferien startet og vi har stukket en liten tur til fjells. Det kjennes helt riktig ut! Formen min har ikke vrt helt super men jeg staser p at litt fjelluft gjr underverker. Vi startet ...

Hyt og lavt p en lrdag

Lrdagen ble brukt til klatre i trrne p Hyt og Lavt Srum. Dette er en av Nordens strste klatreparker men 224 elementer, 35 zip-liner fordelt p 11 lyper og er et lite paradis for sm...

Viking Race 5 km

Her er noen ord fra grsdagens Viking Race fr jeg igjen setter nesa mot Oslo og Viking Race 10 km.   Det er noe med Viking Race, det var det frste hinderlp og det har en spesiel...

Om de sm stundene...

I sommer har jeg hatt noen veldig gode stunder. Noen stunder der jeg bare har vrt sammen med familien min og vi ikke egentlig har gjort s mye, vi har bare vrt sammen. Dette har ftt meg ti...

Hulderhola, om huldra ble med hjem igjen....

Turen til Gaustatoppen var en god opplevelse og det var selvsagt en helt fantastisk utsikt, men personlig synes jeg vi hadde en vel s fin tur to dager senere da vi gikk til Hulderhola. Siden Gaust...

Ut p tur med dresin

Fjellturer jeg er topp, men vi kan jo ikke vr p fjelltur 5 dager i strekk. Jeg hadde digget det jeg alts, men det sprs om ikke gutta hadde blitt lei . De koser seg p fjellet de, men det gr no...

Gaustatoppen innfridde!

Gaustatoppen er kjent for sin helt unike utsikt, fra toppen kan du se 1/6 del av Norge. Det endelig f sett denne var en av nskene vi, og da spesielt jeg, hadde for denne ferien. Vi har jo prvd...

Mitt sted

De fleste av oss har et spesielt sted. Et sted som du slapper ekstra av og et sted du nyter vre. Det kan vre ved sjen, p sjen, i skogen eller p fjellet, eller kanskje har du et helt bestemt...

Borte bra men hjemme best

Det er noe med komme hjem etter en ferie. Uansett hvor lenge eller kort du har vrt borte, helt avhengig hvor fint du har hatt det s er det deilig komme hjem igjen. Hjem til huset, sin egen se...

Litt galskap men mest gy #legoland

Legoland er mest gy men ogs litt galskap. I alle fall fles det slik ut nr man har tilbragt 30 timer pluss i dette landet, og jeg personlig har ftt min dose med Legoland for en stund.  I a...

Fremme! Trtt men glad

Vi kom endelig frem til sommerhuset p Jylland i gr. Det ble jo noen reisetimer i lpet av grsdagen, men det er s verdt det. Det er s fint her nede og jeg bare gleder meg til deilig famile...

Farm Ninja Challenge

Inne i en lve p en grd i Rakkestad ligger det et lite paradis. I alle fall om du er av typen som liker utfordringer og hindre.  Bjarte er, som mange av oss andre, hekta p hinderlp. Han ha...

Hjemmepske

Siste pskedag i dag! Vi har vrt mye hjemme i psken, vi har ingen hytte og det leie hele psken blir fort fryktelig dyrt. Litt misunnelig blir jeg nok p alle de som har tilbragt psken p fjel...

Pskestemning og familietid

Det er vanskelig sette ord p hvor mye jeg setter pris p slike helger som vi har hatt denne helgen. Det viktigste er ikke hva vi gjr eller hvor vi er men at vi har tid sammen om familie. Denne ...

Vinterglede og kladdefre

For en helg dette har vrt! Det var s mye vi hadde lyst til gjre og jammen gar vi ikke ftt gjort det meste av det ogs. Vinteren kom jo tilbake denne helgen og det mtte vi jo benytte! &nbs...

Beina fatt #utptur

Det ble ikke noen vinterferie p oss r og forklaringen er like enkel som den er dum. Jeg glemte hele vinterferien og har fult opp med vakter. Gutta har hatt det fint de alts,  men med det fi...

Ski ble til bowling

Noen ganger blir det rett og lett slik, at det frister med noe helt annet enn det som er opprinnelig planlagt. I gr med, med regn og varmegrader s fistet det mer med bowling enn ski. Litt kjedeli...

Om gjre minst mulig...

Jeg kjenner ingen som gjr s lite mellom nattvakter som meg. Jobber jeg natt er det to ting jeg konsentrerer meg om, jobbe og sove! Om jeg ikke faktisk sover s er det nesten det enste som str i ...

Skitur, kino og trening

Denne helgen var egentlig full av planer. Frst var jo planen reise til England for vre med p Tough Guy. Nr det ikke ble noe av s skulle vi p fjellet, men heller ikke det ble noe av denne ...

rets frste skitur

Forrige helg ble jeg vennlig, men bestemt informert av minsten om at han faktisk hadde vrt p skiskole forrige vinter. Ikke for at jeg hadde glemt det, men vi hadde jo enn ikke gtt p langrenn s...

These days

S deilige vinterdager vi har n. Jeg elsker der rett og slett. Det ligger ikke helt til rette for mange timer ute nr gradestokken viser 20 kalde, men korte turer fint. I dag ble det en kort tut t...

Deilige vinteren =)

Det er jo bare digge vinteren ! Jeg finner mer enn gjerne frem bde tykke jakker og ullty for holde varmen s lenge vinteren viser seg frem slik som den gjr n. #vintermagi Jeg mtte bare ut...

Lping for klarne tankene

Nr jeg har mye tenke p er lite som hjelper like mye som en lpetur. Uansett hva jeg har tenke p s virker ting litt klarere og enklere nr jeg kommer tilbake. Helst skal lpeturen vre ute, ...

Hashtag den flelsen

Du vet den flelsen man fr nr man skjnner at holder p g skikkelige galt! Jeg kjenner den flelsen og fikk hilse p den igjen i dag. Alts, etter kjrt 45/15 intervaller, 10 x 5 boxjump sk...

Tre gode kjkkentips #oppussing

N skal ikke jeg prve meg som interirblogger, men jeg har lyst til dele tre tips med dere som jeg er veldig fornyd med etter at vi pusset opp kjkkenet n i hst. Jeg er ikke den som er veldig...

...

Jeg vkner og starter dagen... Jeg har min vanlige kaffekopp, mye planer og ting som man skal gjres... Samtidig er livet s forandret for noen andre... Jeg grter for dere Paris! Jeg grter ogs...

Fredagsflelse #tgif

Det er s deilig at det er fredag i dag. Nr man jobber turnus og har jevnlig helgejobbing s er det jo ikke alle fredager som betyr at man har to fridager man kan bruke sammen med familien, men no...

Bare blbr #bildedryss

Da er hverdagen mer eller tilbake igjen, frste skoledag er unnagjort og jeg har unnagjort frste treningskt etter ferien. Ferien er p ingen mte glemt, den lever i form av gode minner, masse bil...

Njupeskrs Vattenfall #utptur #ferie

I gr gikk turen til Njupeskrs Vattenfall. Njupeskrs regnes Sveriges hyeste foss og ligger i Nordvestlige Dalarna, bare en liten kjretur unna hytta vi har vrt p i hstferien. Fossen har en fa...

Livet er best ute

Ny dag ut p tur og med meg som ansvarlig for kart og kompass la vi i vei. Det at jeg er ansvarlig for navigering (la meg n kalle det det, det hres s avansert ut) kan og br vre opphav til litt...

Lunch ute! #kvalitetstid

I gr tok jeg med gutta ut i skogen. Det er jo hstferie n og da gjelder det benytte tiden godt og det er jo s deilig spise ute i skogen. Det er utrolig hvor mye bedre maten smaker nr den sp...

Anti-rosa treningsliv

Dette er blogg som handler mye om trening og aktivitet. Jeg hper kunne spre litt treningsglede, inspirasjon og motivasjon. Selv fr jeg ogs masse inspirasjon og motivasjon tilbake ogs via denn...

Dyreparken tre dager til ende #familietid #ferie

Da er vi ferdige med tre innholdsrike, dager i Dyreparken i Kristiansand og for noen dager det har vrt. Vi har bodd p sjrverhotellet Abrahavn og det i seg selv er jo en opplevelse. Hotellet har...

Pit Stop p Lyngr #Bokhotellet #bildedryss

Helt tilfeldig fikk vi et tips om stoppe p Lyngr om vi fikk muligheten, det skulle visst vre et godt tips. Vi booka oss inn p Bokhotellet der uten ha noen srlige forventninger. Jeg kjente ...

Guttas dag p Hunderfossen + litt hinderlpstsj

S langt denne ferien har vi vrt en del p tur, og gutta har vrt flinke og velvillig (noen ganger overtalt til vre velvillig) hengt med. N er jo turene vre p guttas premisser ogs og vi h...

Ut p tur #feilnavigasjon

I gr var vi ute p tur, denne gangen tok vi gondolen opp til Mosetertoppen og mlet for turen var en liten tur til Hafjelltoppen. Jeg var selvutnevnt turplanlegger og navigatr. Nr jeg s p k...

Ut p tur #topptur

Vi har hatt en fantastisk dag i dag. Vi har nemlig vrt p topptur opp til Synshorn som ligger 1475 m.o.h og turen har vrt et lite eventyr og nesten litt magisk! Gutta gikk som noen helter og ette...

3 x sndagstur #testtur #bttur #langtur

Jeg blir noen ganger nesten litt oppgitt over meg selv. Nr jeg har frihelg s M vi liksom finne p noe. I mitt hode s er det sjelden et alternativ "bare" vre hjemme, slev om det kan vre bde...